Pages - Menu

mandag den 10. oktober 2011

Efterlysning

I forbindelse med flytningen gemte jeg min yndlingshæklenål et sikkert sted, som jeg ikke har fundet siden. Det er sikkert bare vane, for resultatet bliver det samme når jeg hækler med andre hæklenåle, men jeg synes arbejdet flyder bedre med den gode gamle hæklenål. Jeg har ledt med lys og lygte i butikker og på nettet (købte originalen i USA for nogle år siden), så nu bringer jeg en efterlysning.

Hæklenålen udmærker sig ved at have et fladt hoved, så man kan hækle meget stramt og stadig få hovedet gennem lænkerne. Til gengæld kan den ha' lidt svært ved at holde på garnet. Her er den vist ved siden af en almindelig hæklenål str. 3,25.

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe hæklenåle af denne type? På forhånd tak:-)

9 kommentarer:

  1. Hey... er der muligvis et hæklenåle-party jeg ikke har hørt om, for jeg har også lige mistet en hækelnål... måske er den gået sin vej..? den er i hvert fald forsvundet fra jordens overflade... eller bare min stue... hi hi hi... Jeg giver ikke op endnu... helt og lykke med at finde en erstatning...

    SvarSlet
  2. hej :-) Jeg er kendt for at være den sejeste i verden til at finde ting som ingen andre kan, men jeg må altså lige have lidt flere oplysninger! Er det den grå eller metal hæklenålen jeg leder efter? Og skal størrelsen være 3,25?(har jeg aldrig hørt om før??)

    SvarSlet
  3. ..... Men jeg er ret sikker på at det er AERO hæklenåle du er vild med! De laves i England.

    SvarSlet
  4. Det lyder lovende:-) Det er den grå jeg leder efter. Særligt str. 2.75, men 2.5 ell 3 ku' også være godt. Jeg søger lige lidt på de der AERO...

    SvarSlet
  5. Hmmm.... den grå..... så skal jeg lige lede videre tror jeg.....

    SvarSlet
  6. http://www.simplicity.com/c-250-crochet.aspx

    De her nåle har ret fladt hoved. Håber det er noget du kan bruge.

    SvarSlet
  7. Mange tak for hjælpen:-) De ku' være et godt bud, og der er mange at vælge imellem. Under alle omstændigheder er det sikkert en god idé at prøve nogle forskellige - det burde jo være muligt at finde en ny yndlingshæklenål:-)

    SvarSlet
  8. Det håber jeg for dig :-) Men man har jo alle favoritter.
    Tak for din skønne bog med hæklede dyr, har ønsket mig din nye bog til min fødselsdag :-)

    SvarSlet